Ott tartottunk, hogy lámpa átszabva európaira, vizsgaképesen. Tiszta öröm és bódottá.. Volt azonban tennivaló bőven, úgyhogy K. Peti barátom segítségével megrendeltünk kb. harminc kiló vasat egy FTO specialistától Angliából. (www.camskill.co.uk) Egész pontosan, mivel éreztük a hazafelé úton, hogy ütnek a féktárcsák, ki tudja, mikor voltak kicserélve, ezért vettem egy garnitúra fúrt/mart féktárcsát körbe, kerámia kompozit betétekkel. Hiányzott a kocsi aljáról egy halom motortéri takaró műanyag, azokat is vettünk, fém fékcsöveket, első-hátsó féknyereg felújító készletet, szelepfedél tömítést, iridium gyertyákat, Magnecor gyetyakábeleket, vezérműszíjat feszítőkkel, több garnitúra szűrőt a motorhoz/váltóhoz. Közben szorgalmasan lestem az eBay-t, hátha felbukkan valami értelmes az angol oldalon, mivel arrafelé valódi kultusz övezi a kocsit. Angoloknál-íreknél több száz regisztrált taggal és pezsgő élettel teli klubok vannak, folyik a seftelés és a tuningolás éjt nappallá téve. Amíg a megrendelt cuccok utaztak hazafelé, lebontottuk a hátsó lökhárítót, hogy a minimális nyomást kiráncigáljuk belőle. Hála istennek a hátfal nem volt sérült, csak a műanyag burkolatot tartó vasat kellett kiegyenesíteni. Itt is ugyanaz a zombigazda állapot uralkodott, úgyhogy vas a homokfúvóba, alapozó, festék, majd alvázvédővel telibe. Ha már lenn volt a hátulja, leakasztottuk a hátsó, keresztben álló dobot, négerkoronggal nekiestem az aljának. A hátsó felfüggesztésig elfogyott ha jól emlékszem öt darab 125-ös korong, de fémtiszta lett egy délután alatt az a szakasz. Rozsdagátló alapozót, három rétegben, majd további négy réteg MOTIP alvázvédőt fújtam rá öt nap alatt. Asszem tutira mentem... Mindezenközben megjöttek a megrendelt cuccok, kicsomagolás és szeretetteljes leltározással egybekötött simogatás után hátulról előre elkezdtem a fékeket rendbetenni. Tárcsacsere, betétcsere, nyeregtisztítás. A helyzet nem látszott vészesnek, a dugattyúk jöttek-mentek, porvédő harangok nem voltak kiszakadva, csak az első úszónyereg csapjaival volt valami gixer. Hiába pucoltam meg kívül-belül az ágyazást, valahogy nem tetszett... Lógott is meg nem is, szorult is meg nem is. Ha már lenn voltak a kerekei, jól hozzá lehetett férni a dobokhoz, úgyhogy újabb négerkorong-halomba ruháztam be, és uccu neki. A végkifejletet szerettettel és csurom mocskosan nézegettem, sehol sem volt felületi rozsdán kívül egyéb. Ők megkapták a fent már elregélt rétegrendet, annyival bővítve, hogy itt még két réteg MOTIP kőfelverődés védő festék is felugrott. Eddigre a környékbeli festék-áruházakban már előre köszöntek az eladók :-) Szóval, száradás után kerekek a helyükre, próbakör. Az írták az FTO-s fórumokon, hogy a redstuff betétek beégetését fokozottan figyelve kell megcsinálni, mivel okos ember hallgat a jó szóra, megpróbáltam pontosan végrehajtani a nálamnál többszörösen tapasztalt okosok által előírt műveletsort. Többé nem rázta TTO a kormányt, vészfékezéskor azonban elmelegedtek a pofák elöl. Nem is értettem az egészet. Vadiúj tárcsák, vadiúj betétek, mivan??? GXG-nek soha ilyen baja nem volt, pedig azon is kutya közönséges Lucas úszóágyazású nyereg van, kb hasonló (276-282) tárcsákkal. Hm. Mi lehet a baj? Újra szétszedtem, de nem látszott semmi zűr a féknyereg környékén. Majd aznap este, nettúrás közben írja egy tag az egyik blogon, hogy a kizsigerelt autókon elő szokott fordulni, hogy a nyereg csapjai közül az egyik, vagy mindkettő alattomos módon meglógósodik, kicsit kúpos vagy görbe lesz, onnantól keresztbe fog fogni a nyereg, ez illetve az elöregedett fékolaj okozhat ezzel a fajta betéttel fading-szerű tüneteket. Ez lenne itt is a probléma? Még aznap rendeltem egy garnitúra csapot az első fékekhez. Amíg a csapok utaztak, gondoltam, kipróbálok valami egyebet hátha a betét anyaga nem tetszik a tárcsáknak. Mivel ugyanezt a nyerget használják a Galant VR4-en, a Pajero-n, a Grandis-on, illetve az Outlander-en, elsettenkedtem Bárdi művekbe valami betétet venni. Ha jól emlékszem egy tízesért akasztottam meg egy garnitúra Mintexet, amiról az angol fórumon egész jókat írtak. Betét csere ééééés: a helyzet javult, de alapjaiban nem változott. Hm. Uccu neki, HEL fékcsöveket úgyis cserélni akarjuk, no meg akkor fékolajat is kéne. Tehát, összes kerék ismét le, flexi fékcsövek le. Itt ért a meglepetés, a flexi csövek ugyanolyanok, mint ami a Carismában vannak, centire. Később kiderült, rendelési számra is. A mai napig lóg a garázs falán egy vadi új vésztartalék GXG számára, összenézve derült ki a dolog. (Hihi, GXG-nek is lesznek fém fékcsövei :-)))) Fékolajat kinyomkodtuk, az új fékolajat átpumpáltuk körbe-körbe és hajrá. Légtelenítés után a Mintex betétekkel egy próbakör: hááát, megint javult, de nem az igazi. Másnap megjöttek a csapok, illetve a felső csavarra a gumitömítés:

Eredetiek ki, újakkal összerak és lássatok csodát. Semmi melegedés, pedál-süllyedés, rázkódás, csak hallatlan fékhatás, amilyen még sosem volt. Többszöri erőteljes fékezésre azért némileg gyengül a fékhatás, de mutassatok a Porsche kerámiatárcsáin kívül valami egyebet, ami tízszer egymás után hegyről lefelé vészfékezve ugyanúgy állit meg bármilyen autót :-) folyt köv.

Szerző: leslie_c  2010.12.19. 22:12 3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://azfto.blog.hu/api/trackback/id/tr502526851

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ArtWolf · http://artwolf.blog.hu 2010.12.29. 15:27:34

Szia! Most tévedtem ide a DeLorean blogból, végig is olvastam egyből. Nagyon tetszik a stílusod, az autóhoz való hozzáállásod, és persze maga a kocsi is, bár eddig még csak nem is hallottam róla. Sok sikert hozzá!

leslie_c · http://azfto.blog.hu 2010.12.29. 22:57:29

@ArtWolf: Szia!
Örülök, hogy tetszik, folyamatosan fognak születni a bejegyzések a napokban, előbb-utóbb elérünk a mához, az eddigi élettörténet durván felénél járunk. Nem csak erről a kocsiról lesz szó, hanem a családban és a baráti körben előforduló és általunk megszögelt egyéb darabokról is, remélem, érdekesnek fogod találni. Olvass bennünket!

ArtWolf · http://artwolf.blog.hu 2011.01.02. 01:56:23

@leslie_c: Szoktam szeretni az ilyen témájú blogokat, csak vagy nagyon ritkán frissülnek, vagy megunja a szerző, vagy elkészülnek az autóval, és akkor abbahagyják az írást. Remélem teljesen végigkövethetem (követhetjük) itt a blogon a teljes újjászületést! Már a könyvjelzők között van!
süti beállítások módosítása