Sziasztok,

mivel már régen jelentkeztem egyéb elfoglaltsághalom miatt, többen le is szúrtak, hogy hallgatok, mint hal a vízben. Ezért illetve a Facebook-os Mitsus gárda miatt most kiromboltam a garázsba és körbefotóztam a Carismához rendelt toronymerevítőket, amiket jórészt már tavaly bepakoltam az autóba. Azt kell mondanom, nem bántam meg... Az első Volvo S40/Carisma:front bar.jpg

A hátsó FTO:

rear bar.jpg

a fender bar pedig Lancer, ezek még nem épültek be:

fender bar.jpg

A gyártó Ultra Racing, mindenkinek csak ajánlani tudom, méretpontos, bivalyerős holmikról van szó, minőségi kidolgozásban. A kocsi menettulajdonságai javultak, kanyarsebessége nőtt, a belső nyiszorgások pedig csökkentek. Mivel hegyoldalban lakom, a garázskijárómon is érdekes kimenni, csavarodásból olyankor vizsgázik a kocsi, most már rendszeresen három keréken fordulok ki az utcára. (fénykép később, jelenleg este és sötét van :-))

Szerző: leslie_c  2012.05.16. 22:26 13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://azfto.blog.hu/api/trackback/id/tr284521152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Oripetya 2012.05.21. 14:33:07

Hali Tetszetős a motortér :)
A toronymerevítőnél nem volt útban a biztosíték doboz? Egyébként honnan sikerült toronymerevítőt szerezni hozzá? én se volvo s40hez se carismához nem találok.
Elárulod a titkot? :D

leslie_c · http://azfto.blog.hu 2012.05.21. 22:00:54

@Oripetya: A biztidoboz ezzel nincsútban, ki van annyira emelve általuk, hogy elfér alatta a doboz, le is lehet venni a tetejét. Egyébként annyira nem nagy titok :-), itt találod meg őket, www.ultraracing.my/template.asp?menuid=56 lehet velük deal-elni, asszem 30 KHUF volt a fuvardíj Malajziából, de érdemes az eBay-en vadászni rájuk (USA és ausztrál, valamint angol site-ok), onnan a szállítással kicsit olcsóbban lehet kijönni, ugyanakkor pl. az elsőt nem tették el, azt csak direktben tőlük tudtam megrendelni. Itt egy angol cím az eBay-ről EVO hátsó, ami kompatibilis a Carismával. www.ebay.co.uk/itm/ULTRA-RACING-MITSUBISHI-EVO-4-5-6-REAR-UPPER-STRUT-BAR-/280778662000?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item415fb66070

leslie_c · http://azfto.blog.hu 2012.05.21. 22:07:33

@Oripetya: De hogy egész pontos linket adjak Carismához: www.ultraracing.my/Catalog.asp?Brand=Mitsubishi&Model=Carisma%20&page=1
Itt van 19 mm-es ARB is, az mondjuk nem lenne rossz :-)

Oripetya 2012.05.22. 11:17:14

Köszi :)
Azt viszont nem fogom megérteni hogyha egyszer Eu-s piacra szánták a Carismát akkor miért kell ennyit szenvedni az alkatrészekkel :S
Meg valójában én csak Elöre szeretnék toronymerevítőt (mert hátul a hifi utazik :))
Az állítható futóművel sajna elértem azt hogy olyan helyeken is nyöszörög a beltér ahol eddig nem tette és igazábol ezért kezdtem el toronymerevítőt vadászni. És a toronymerevítőt is nyugodtan kereshetem Volvo s40-hez?

leslie_c · http://azfto.blog.hu 2012.08.15. 23:00:54

@Oripetya: Igen :-) jó a volvóé hozzá, a padlólemez ugyanaz az S40/V50 vonalon.

Oripetya 2012.08.16. 07:02:08

@leslie_c: Felmerült nálam egy kérdés amire az összes szerelő csúnyán nézett rám, ezért megkérdezlek téged hátha hallottál már ilyesmiről az 1.6 benzines motort összelehet párosítani a 1.8 GDI váltójával? nagyon elegem van ebből a francia "csodából"(találtam egy jó árba lévő törött GDI-t)

leslie_c · http://azfto.blog.hu 2012.08.16. 08:15:39

@Oripetya: Amennyire én tudom, össze lehet, csavarkompatiblis a cucc. Amire figyelned kell, hogy a váltóoldali felfüggesztésnek jönnie kell a váltóval, illetve kell a komplett váltókulissza is. Amit nem tudok, hogy a sebességjel érzékelőjével mi a helyzet, a GDI-nek és az 1.6-osnak nem egyforma a műszercsoportja. Kellenek továbbá a féltengelyek is, mivel azok sem egyformák. A jó hír az, hogy agyat nem kell cserélned :-)

Oripetya 2012.08.16. 12:30:11

@leslie_c: Szóval akkor az tényleg egy elég körülményes dolog de ha egy komplett donor autom van akkor az alkatrészek nem problémák(hacsak nem rossz benne valami)
csak az elektromos dolgok hangzanak rémisztőnek ennél az ügynél :S
viszont ha már féltengelyt és barátait kell cserélnem akkor a motort is kapásból kitudnám cserélni nem? A blogodon már emlegetett 4g92 mivec motor mennyire elérhetetlen nálunk?(és bepapírozható?)viszont akkor már egy fto motor is játszhatna csak 6a12-vel tuti nem lenne műszakim :)

leslie_c · http://azfto.blog.hu 2012.08.16. 15:48:24

@Oripetya: donorral könnyebb, én is így csináltam. Az elektromos résztől ne félj, csak azt kell tisztázni, hogy a sebességjel mennyi. A GDI csere jó ötlet, de es sokkal érzékenyebb, mint a sima egyhat. A 4g92 MIVEC idehaza gyakorlatilag elérhetetlen, csak hozni/hozatni lehet Írországból/Angliából. Bepapírozni kéne, de szerintem a kutya se nézi; ha megtartod az eredeti blokkodat, nem változik a motorszám. Az FTO motorját simán be lehet rakni, gond nincs vele, van is, aki durván fél misiért lepapírozza, a kérdés csak az, hogy ennyit megér-e Neked...

Oripetya 2012.08.16. 17:43:16

@leslie_c: fú azt sejtettem hogy fizetni kéne az átalakításos dolgokért de hogy fél misi...az kegyetlen és akkor még mindig a carisma icipici fékei néznének szembe az fto 200+ pacijával :S
Igazából csak valami jobbat akarok kihozni a kis 1.6 GL darabból, elektromos ablakok, ha megoldható akkor az automata klíma meg ugye a váltója volt szimpibb a GDI-nek meg annak hátul tárcsa fékei vannak és ha minden igaz aztis hidastol érdemes cserélni és akkor még jön hozzá hogy akkor más lesz a kézifék is ergo az a donor azért sokmindenben tud változtatni az auton kérdés csak annyi hogy ezt egymagam megtudom e mind csinálni mert a váltónál leírtad nekem hogy annyira nem egyszerű mint ahogy én azt elképzeltem

leslie_c · http://azfto.blog.hu 2012.08.16. 17:47:24

@Oripetya: Keress meg privatban, megnezheted az en Carismamat, az is 1.6 exe-kent kezdte. Mellette allva konnyebb megbeszelni, abbol merithetsz otletet, ilyesmi, meg mondok szamokat is. Bp. III. ker.

Oripetya 2012.08.17. 09:10:05

@leslie_c: Jó lenne meg kíváncsi is vagyok arra a carismára de sajna Szombathelyi vagyok és nem sűrűn járok Bp környékén :S
Szeptembertől viszont sűrűn leszek Győrben, onnan meg már nem olyan vészes a táv :)

leslie_c · http://azfto.blog.hu 2012.08.17. 21:56:51

@Oripetya: OK, gyere, amikor tudsz, látva könnyebb, mint mesélve. Meg fogsz nyugodni az átalakításokkal kapcsolatban, hidd el, műxik a dolog. Egyébként az én donor kocsim 2004-es 1.6 volt, az nagyosztókörös (4x114.3) hátul tárcsás volt, akkora tárcsákkal hátul(230 mm), mint amekkora a 14" kerekű eredeti állapotban volt elöl :-). Jelenleg 280 mm van elöl, kompozit betétekkel (EBC redstuff), akkorát lassít, amekkorára nem is számítasz... Na de majd meglátod :-)
süti beállítások módosítása