Szóval, itthon voltunk, háromnapos korában már valami csirkefogó össze is törte, szép az élet, sose halunk meg... A lököst megcsináltattam, vettem Angolországból vadonatúj ködlámpát a törött helyére. Cserélni irdatlan könnyű volt, alulról simán be lehetett nyúlni, két csavar, egy csoki és már kész is voltunk. Illetve majdnem, a tartó vasat lakatos barátaink a törött lámpa köré görbítgették, ilyenformán a vadi új gyári lámpa olyan csámpásan állt, hogy ökölbe szorult a talpam. Az aknás garázs előnyei rögtön megmutatkoztak, kocsi aknára, én alá, lökhárító gyere le... Tíz perc alatt lenn volt, kedves feleségem elhasznált kozmetikai kezelőágya lett a műtőasztal innentől kezdve. Lökös konzolostól együtt felfeküdt, és kitárta magát nekünk :-) A türelemjátéknak meg lett a eredménye, ha már szétkaptam, mivel lakatos barátaink még véletlen sem festették le a tartókonzolt, örömmel konstatáltam, hogy az szép vörhenyes színben játszott itt-ott. Konzol ki, homokfúvó kamrába darabokra szedve be, fémtisztán ki. Elemenként újrafestettem őket csiszolás után: rozsdagátló alapozó, akril 1, akril 2, akril 3. Volt vagy három nap, mire mindenki rendesen megszáradt, összeraktam a konzolt, lökösbe be, lámpák-indexek a helyükre. Ha már lenn volt a lökös, kivehetővé váltak a lámpái is a kocsinak, amik a fordított világításkép miatt (balra vetítenek) igényeltek némi piszkatúrát. Imre barátommal szétkaptuk a lámpákat. A lenti képen beszerelve látszik, bocs a tükröződésért:

A kocsinak forgásellipszoid vetítőlencsés tompítottja van, gyárilag gázkisüléses (HID vagy xenon mifelénk) izzóval, illetve foncsoros, HB3-as fényszóróval, gondoltam, csak nem olyan ütődöttek japán barátaink, hogy egyedit csinálnak belőle. Ezért a szétkapott lámpából kitermelt fényhatároló öntvénnyel felfegyverkezve elvonultam a Kámfor utcai Mitsu bontóba, hogy mondjuk egy L300-as vetítőlencsés lámpáját vessük össze a kezemben tartott darabbal. No, mondanom sem kell, lencseméret ok, beépítés az enyémhez képest fejjel lefelé. Illetve 10-15 miliméterrel kisebbek az állítófülei. Mivel a következő opció pl. a 7-8-9-es EVO lámpája lett volna, feladtam a dolgot, pusztán pénzügyi szempontból. (könnybe lábadt a szemem: bontott EVO lámpa 50.000/db, bontott L300 lámpa 20.000/db - mindezt két nyomorult fényhatároló lemezért!) Szétnéztem I. Fiat Punto irányban, annak a vetítőlencséje jó 2 centivel kisebb. Ugyanez volt a helyzet Skoda Suberb ügyben is. Hm. Audi lámpa jó lenne, de baromi drágák bontottan is, ha veszek valamit eBayről, fene tudja, jó lesz-e, csak kézbe kéne venni, mielőtt kifizetem... Maradt a kisipari megoldás: feltöltöm epoxival, majd 180 fokkal elfordított sablon alapján kimarom és síkra hozom, hogy a vetítési kép megfeleljen a nálunk igényelt normának. Így is lett, feltöltöttük, kimartuk, lefestettük. Lámpa összerak, izzó bele, trafónak áram éééééés: tök jó lett. Ami a gondot fogja jelenteni, hogy az autó gyárilag HID-es, más izzó bele se megy, csak a sajátja, viszont magasságállítás nuku, akárcsak a lámpamosó. A mosót még csak-csak megcsinálom, de hogy a magasságállítással mit fogok kezdeni, na arról halvány dunsztom sincs még, a lámpa házában belül ugyanis alig-alig van hely. Project pending... addig így marad. Ha más nem, akkor Obi-van Kenobi módszerével élve: önök nem ezt a xenon lámpát keresik..., s majd intek vízszintesen magam előtt a vizsgán. A vetített kép egyébként jó lett, garázsajtón lepróbálva vizsgaképes :-), este közúton durván tíz-tizenöt méterrel világít messzebbre, mint GXG, szemből nézve pedig egyáltalán nem vakít. A fent vázolt produkció a sok apró vacakkal történő pepecselés miatt mintegy egy heti esténként-hétvégenként történő egerészést eredményezett a garázsban, Angi meg is kérdezte - akkor először - lesz-e szükségem ágyra a garázsban, mivel ki már kiköltöztem, meg amúgy is munkás lenne fáradtan bejárni aludni ...

folyt. köv.

Szerző: leslie_c  2010.12.15. 00:49 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://azfto.blog.hu/api/trackback/id/tr22516730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása